Ämne: Förbommat
Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-23, 20:05   #9
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Ja, det har gått en tid sedan det hejades senast, tänkte berätta lite vad som pågår.

Just nu så är det signalsäkerhetspaketet, version 2 som har full uppmärksamhet, men det har inte blivit gjort så mycket på den senaste tiden på grund av först hårdvareuppdatering och därefter lite strul med Trainz och mitt nya grafikkort, men allt det är fixat och allt rullar.

Fällbommarna är i princip färdiga på modelleringsbiten, scriptbiten är halva kvar, jag har själv scriptat hela inställningsdelen där man kan ställa in hur bommen skall se ut, längd, om man skall ha bomsignallykta och bomklyka, samt om den skall vara i vit/röd eller gul/röd färgsättning. Man har lärt sig en del om scriptande i Trainz sedan början på tråden. Nu skall den bara fällas ordentligt, men det får Svenolov ta hand om.

Dessutom skall kryssmärken med olika färgsättning, för en resp. flera spår och med gasdriven lykta till vägfararna.

De övriga projekten jag har, teakvagnarna och ångloket står helt stilla, men Teakvagnarna skall nog komma igång med igen snart, med flera gavelplattformsvagnar. Y3a kommer nog få ligga tills vidare, då jag ska få bilder på henne tagna av Mazz för att göra texturer av, dessutom vill jag vänta till Svenolov har tid med Lan's alla ånglok, så kan vi ta alla sådana på samma gång.