Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-27, 14:40   #74
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rojje Visa inlägg
Går det att få till en ändring på det? Som det är idag så har en hdvsi grönt sken till vänster om banans sth är lägre än 80 eller om en växel efter signalen inte tillåter hastighet >80.

Likadant med huvudljussignalerna som ger två gröna om växeln inte tillåter hastighet >80.

Många krav, jag vet. Går det inte fixa eller är för krångligt så är det helt ok, jag överlever. Min tanke är att om det går att ordna så blir det helt enligt dagens signalering fullt ut.
Vad är det som du inte kan ställa in i signalfunktionstabellen? En bild på scenariot och en tydligare förklaring vore bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Rojje Visa inlägg
En fråga till när jag ändå är i farten, kan det bli eventuella problem om jag vill blanda semaforerna med nya signaler? Något att tänka på vid namngivning, speciell användning av markers etc?

Tänker på en bana som har signaler in mot stationen men från nästa station semaforer, ett tänkt skede när semaforerna byttes ut mer och mer mot ljussignaler.

Även om det är något att tänka på om det är linjeblockering in mot stationen men TAM ut från stationen.
Du kan blanda äldre och modern signaleringsprincip om du håller dig till en och samma princip inom varje station (tpl-signatur), dvs. fr.o.m. infartssignalen fram till nästa stations infartssignal. Att blanda beteckningar inom en och samma station kan fungera, men rekommenderas inte. Och det har väl knappast förekommit i verkligheten heller. Beteckningarna som är tagna från verkligheten är ju dom beteckningar som används/användes för olika typer av ställverk. Och olika typer av ställverk inom samma station förekommer/förkom väl aldrig, eller..?

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat