Ojoj! Någon har gjort ett kanonjobb! Det är perfekta hjulaxlar. Du skulle dock kunna dra ned ytterligare en 10-15 polys, för du har en verteciesring i mitten av axeln som inte behövs.
Men jag är osäker på ditt sätt att attacha hjul, själv så har jag en hjulaxel som jag sätter på två stycken a.bogx, istäälet för som du en som du sätter på en a.bog. Det funkar säkert det med, men vagnen kan gå annorlunda i spåret. Lan har kanske bättre koll på det där.
Vad det gäller animationen så hoppas jag att du har gjort animeringen linjär i IPO-curve editorn. (bör nämnas i min guide, läs annars Paul Hobbs)
Nu är det ju bara att exportera och skriva en configfil. Använd CCG och kolla i andra vagnars configar.(min N3 kan rekommenderas) Det känns som om du har riktig koll på läget, så om du vill så skulle jag och Lan kunna hjälpa dig att skapa en animerad last, så att man kan fylla vagnen med bulklaster, som kol, betor eller grus, eller något annat trevligt, samt att luckorna på sidan kan öppnas när man tömmer. Det är inget svårt alls!
Senast redigerad av korvtiger den 2011-08-28 klockan 17:37.
|