Om man nu ska köra en tågsimdag så är det inget man roddar ihop på en månad eller så.
Tidsmässigt kommer vi att hamna nånstans på vårkanten.
Eftersom jag jobbar som bärgare så börjar våran säsong på allvar från 1 Oktober och slutar den sista Mars och under den perioden är det äta,sova och jobba som gäller.
Den lediga tid jag får kommer jag då att ägna åt att eventuellt anordna en ny Tågsimdag, jag säger eventuellt för det är mycket som ska klaffa.
Förra gången hade vi lyckan av att ha pyttemjuk med i bakgrunden och vi fick bland annat datorer för det evenemanget sponsrat den vägen, den här gången måste det lösas på annat sätt.
Hur den frågan löses är något som jag får jobba på genom att ta kontakt med dom som i dagsläget har ansvar för respektive simulator. (pågår diskussioner)
Har även reflekterat lite över vart man ska hålla ett evenemang och en spontan tanke är att det blir i samarbete med en organisation som har dom medel som krävs för det är inte gratis att ordna ett sånt event.
JVM i Gävle jobbade vi med förra gången och med den support och det stöd vi hade från dom gör i dagsläget att jag gärna samarbetar med dom igen.
Vi har idag 3 tågsimulatorer och självklart ska dessa visas upp och hur detta ska göras bestäms i slutändan av er som använder dom.
Jag kommer ju inte att klara av att organisera detta helt själv och i första hand så tar jag jättegärna emot tips och förslag från alla er.
Så föreslå och brainstorma fritt för det är ändå ni som bestämmer vad som ska visas upp.
Om ni behöver kontakt med mig av någon anledning så skicka ett PM så ska ni få ett mobilnummer där jag nås.
Nu måste jag ut och jobba igen så ha en fortsatt trevlig helg