Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-25, 15:29   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Ingen direkt hjälp, men möjligtvis lite antydningar...

jag drog nyss igång en "ny" dator... Nja alltså, inte ny-ny utan ny för mig då... Är nog i din region prestandamässigt, men jag blev fascinerad över att den fungerade bättre än väntat i RW3 och drar då lite slutsatser...

Gammelburken är en AMD64 x2 3800+, grafikkort GF6800U, XP och 2GB minne. Museala grejjer snart.
Den burken klarade av att prestera stillbildsvisning med TSX på. Legacy fungerade men såg inte så fint ut längre tycker jag jämfört med RW2.

Nya burken är Core2 E7300, grafik 8600GT, Win 7 och 4GB minne.
Väl jämförbart med din eller till o med sämre med hänsyn till grafikkortet där ditt är vassare. Det här grafikkortet skulle jag nog dessutom säga är tröttare än mitt förra i gammelburken. Ändå har jag 5,8 i prestandaklassificering, för vad det nu är värt.

Den nya fungerar således så att jag med nöje kan köra med TSX påslagen och "high" på grafikoptions, vilket var betydligt mer än vad jag väntat mig. Det säger mig att i det här segmentet har bättre cpu-kraft betydelse.

Så, det här resonemanget gör då att min magkänsla lite pekar på att i just ditt fall, så är det cpu som är flaskhalsen. Finns möjlighet att inom ditt morsa-korts socket byta cpu till en vassare med rimliga pengar?

Skulle det vara tvunget att uppgradera morsan, så skulle jag nog idag gå på SandyBridge-konceptet, dvs socket 1155. Går bra att köpa till bra pris och senare uppgraderingsbart till de vassa i7 om man så vill.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2011-10-25 klockan 16:02.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat