Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-13, 12:27   #1
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard Spöket ger inte upp!!!

Mina problem med att sammanfoga DEM-kartor fortsätter – och huvudvärken tilltar. Hela tider påstår Trainz att konflikter finns, vilket jag inte kan förstå.

Jag fick hjälp av Bengan tidigare för att sammanfoga en DEM-karta med befintlig bana. Att DEM-bygga vidare gick inte till följd av konflikter. I det läget avslutade jag den banan, som i fortsättningen få gå som en särskild route, och beslöt göra en nysatsning.

Jag började med att ominstallera och patcha Trainz 2009 vers. 3.3. Skapade en ny route med unikt namn. Lade till en ny DEM-karta, vilket lyckades efter visst besvär. Den tredje kartan går inte att få in. Merge route svarar bara att en eller flera konflikter består. Jag har försökt att byta namn på den nya banan genom Spara som. Trainz vägrar att acceptera det nya route-namnet. Någon ny route dök inte upp i Content.

Jag har hela tiden efter ominstallationen varit ytterst noggrann med att använda unika namn. Byanamnen utefter banan börjar tryta.

Hur bär man sig åt att byta namn på huvudbanan, alltså routen? Vad jag kan göra mer begriper jag inte. Vad jag dessutom inte begriper hur konflikter kan bestå trots ominstallation av 2009 och användandet av unika namn.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat