Har nu kört ett scenario på rutten och kritiken är befogad men helt skräp tycker jag inte den är trots det.
Visst finns det missar som rätt enkelt hade undvikits med en bättre kontroll innan den släpptes som flygande objekt och glipor i tunnlar.
Sedan finns kritik som man behöver mer detaljerad kunskap om Donner Pass och Southern Pacific.
T.ex. att det är fel nummer på vissa lok och en vit rand som inte ska vara där.
Jag är dock ingen SP fantast så sådana detaljer kan jag ha överseende med.
Däremot älskar jag långa godståg i de karga berglandskapen i västra USA och ur den synpunkten är rutten rätt.
Kör man dessutom vinter scenarion så är det lättare att ha överseende med en del av missarna.
Kanske om det är kraftig kritik på de amerikanska forumen att det kan komma en uppdatering som rättar till en del av felen.
Jämför jag NEC, Horseshoe Curve och Donner Pass så är Donner Pass den som är sämst byggd.
För min del uppvägs det delvis av att det är en typ av rutt som jag älskar.
Men om du står i valet och kvalet att välja mellan de amerikanska rutterna och inte är helsåld på karga skogsklädda bergsrutter så rekommenderar jag en av de andra.
Vilken av dom beror på vad du är intresserad av då de ju är rätt olika.
Jag kommer dock köra vidare på Donner Pass och är inte helt missnöjd om dock lite besviken på en del av missarna.
Slutligen angående Steam och att returnera mjukvara som man köpt så är deras regler inte olikt andras.
Så fort du har öppnat förpackningen eller laddat hem mjukvaran så är det kört.
Annars skulle man ju kunna köpa programmet, kopiera det och sedan direkt returnera originalet.
Nej jag ser de €15 som en del i att stötta den fortsatta utvecklingen av RailWorks.
/æ
|