Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg
Hej !
Frågan om storlek på banor har varit uppe tidigare men tycks inte få något svar. Själv har jag sammanfogat DEM-bitar som sträcker sig från Göteborg till Malmö och bort till Ystad, Kristianstad och tillbaka. Hur många mil det är i verkligheten får någon annan räkna ut.
Dessutom jobbar jag med en bana som i verkligheten skall motsvara sträckan Åmål i söder, Arvika i öster, Ludvika i väster, Kristinehamn i söder och Torsby i norr med Kil som en knutpunkt för alltsammans. Det är totalt cirka 455,5 km räls i alla riktningarna.
Jag tror man i princip kan bygga hela Sverige fast det är ett jättejobb.
För övrigt så har jag lagt mitt projekt på vila en stund och istället fastnat för en annan simulator. Men det är ingen tågsimulator.
Hälsningar
|
Ja, fast att sätta ihop DEM banor är väl ingen riktigt bana även om det är imponerande att göra det från Ystad till Göteborg - jag tycker nog att man iaf måste lägga till träd, hus och stationer mm.
Ditt Bensland är ju däremot en riktigt maffig järnväg - hur är status på den nu? Hur mkt är färdigt? Jag tycker det är jobbigt nog att få till naturen längs 8 mil järnväg, vill inte tänka på 45 mil...