Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-03, 08:58   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
tack för trevliga kommentarer!

Angående polygonantalet för dessa tingestar, så passerade jag 14.000 polys idag för modellen. Det skulle kunna jämföras med den version som finns till MSTS, den mäter 6400 polys drygt. Uj, drygt en fördubbling då. Skillnaden i RW:s grafikmotor, bättre datorer väger nog gott och väl upp den ökningen. Dessutom finns en till väsentlig skillnad, MSTS-versionen kontra denna, denna är loddad vilket MSTS-versionen aldrig blev. Så, en summering av polygonantalet för denna modell kan man istället säga så här:

från 0m: 14.000+ polys
150m: 6100 polys (redan här är jag alltså under MSTS-versionen!)
250m: 2600 polys
400m: 700 polys

Vagnen blir således inte nån speciell hit prestandamässigt, även på min gamla burk (GT8600 grafikkort) berörs den inte nämnvärt att vagnarna är i scen eller ej.

**
Tack för informationen. Det var inte för att jag ville komma med några påpekanden kring antalet polygoner som jag undrade utan jag var mera nyfiken på hur många polygoner ni andra använder för att göra detaljerade objekt. Jag är säker på att de kommer att flyta fint, särskilt med en så fin LOD uppsättning.
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat