Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-16, 20:53   #5
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Nisse,kanske jag har missförståt vad du menar med överföringsproblem. Om så är fallet har jag svarat fel.

Men en sak jag la märke till när jag förde över min egen bana mellan Ts2009 till Ts2012. Var följande.

Jag började med att ladda ner hela banan Dependencies, till en cdp fil. Sen installerade jag den i Ts 2012. Objekt och annat kom med som det skulle. Men vad som bommats en hel del i cmp, var mark texturer.

För när jag öppnade banan i spelet, fanns en hel del områden som mark texturerna försvunnit. När jag senare jämförde banorna mellan de båda versionerna, så stämde det med vad som fanns i 9:an från början och vad jag impoterat till 12:an. Men det konstiga var efter jag kört en repair database, så visade CM en massa saknade Dependencies. Och vid kontroll visade det sig att vara dom missade texturerna.

Nu till vad som hände när jag importerade dom saknade mark texturerna. En del områden blev svarta. Inga stora saker, men det var en prick här och där. Och det var rätt textur runt dom svarta prickarna.
Om jag använde "get" verktyget på den svarta pricken så hittade den ingen textur. Så det var bara att börja fylla i.

Det är kanske det som hänt Jonmpa också.