Citat:
Ursprungligen postat av bear
... Den lösning ni föreslår är att göra förändringar i den rullande materielen för att hantera detta problem. Istället för att göra det i den rutt och det spårmateriel som berörs.
Detta kommer att innebär att enbart rullande materiel specielt avsett för denna bana kommer att kunna användas samt att denna materiel endast blir användbar på den banan. Åtminstonde jag ser detta som mycket olyckligt. ...
|
Visst vore en lösning som enbart ligger i själva spåren, den bästa. Har du någon bra ide', hur man ska göra?
Det handlar inte om specialbyggda fordon i den bemärkelse som du beskriver. En "STL-NG" kompatibel vagn fungerar på alla typer av spår inkl. dessa specialspår. Användaren behöver inte tänka på det. En "STL-NG" vagn känner av på vilken typ av spår den placeras på. Vagnen har tre distinkta lägen (vänster-center-höger) i förhållande till a-änden.
EDIT: Korvtiger, du postade ett svar samtidigt som jag författade mitt svar. Därför kan våra svar ses som motsägelsefulla, fast dom egentligen inte är det.