Ämne: Vbsr4
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-27, 20:13   #469
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Nu har jag uppdaterat sträckningen Nordagutu - Kongsberg. Detta är vad jag har gjort:

Gräs längs med spåret.
Bytt ut originalobjekt.
Bytt ut de svenska kontaktledningsstolparna mot norska, i hela rutten (sträckor som hade trästolpar ser ut som vanligt).
Satt hastigheter enligt gällande linjebeskrivning.

Nu ska jag sätta ut orienteringstavlor för stationer & plankorsningar över rutten. Är dock lite fundersam över hur det fungerar, sitter det alltid en orienteringsskylt före stationerna, så att tågen alltid tutar när de passerar en station, eller är det bara om hastigheten är hög? Till exempel tutar alltid föraren i verkligheten när man passerar Eidsvoll Verk (210 km/h) men vad jag har märkt inte vid tex Sandvika (110 km/h). Någon som kan förklara?

Här är film från den uppdaterade sträckan, säg gärna vad ni tycker!

http://www.youtube.com/watch?v=qJddL...ature=youtu.be
tips prøv å kontakt jbv Jernbaneverket de kan gi mer riktig info om hvordan det skal settes opp
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat