Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-15, 17:28   #21
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard Oh Dear!!!!

Jag har inte ens själv hittat Mariefreds station på DLS men nu gjorde jag det! 376 nedladdningar, men den är å andra sidan välkänd bland turister. När jag ändå var inne kollade jag mina gamla uppkastningar av GSJ-grejer från 2007 och vad som förvånar mig är att stjärnekerboggien har laddats ned över 6000 gånger!!!??? Så den rullar väl både här och var i världen nu?

Detta ger mig en känsla av att vi bör "internationalisera" oss och börja använda DLS, även om den ligger nere då och då och är motbjudande tidskrävande att ladda upp till..

Ett problem med alla mina lok och vagnar är att vi är ett antal inblandade som har divergerande uppfattningar om detta just nu. Jag kan inte ladda upp mina lok och vagnar om inte Svenolov laddar upp sina skript, Korvtiger sina enginespecar och skript, underteckad STL Koppel o.s.v.
Vi måste nog snart lösa detta!

Ett problem är att Svenolov inte förberett sina skript för TS2012 så Multikörningsmöjligheterna blir inte garanterde, men det behöver man ju inte garantera för att ladda upp.

Ett annat irritationsmoment är att det krävs en 240x180 px Thumbnail till varenda asset man laddar upp!!?? Skulle vilja se Korvigers klor utfällda när han skall sitta och göra en Thumbnail till alla sina enginspecar. OK lite överdrift, det räcker ju med "en för alla, alla för en".

Hur detta utvecklar sig skall bli intressant att följa!

"Jag tänker, alltså gör jag mig till" (filosofen Tage Danielsson)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat