Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-03, 11:57   #141
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Arrow Lägesrapport, nyheter.

Kommande version av signalsystemet har inbyggt stöd för kompletta vägskydd och broskydd. Betatestas fn. Inga signalmodeller finns ännu, så jag hoppas att modellbyggarna tar tag i saken. Jag vet dock att korvtiger har kommit långt med sitt äldre vägskydd (och även broskydd för den delen). Det är korvtiger och jag som tillsammans har utvecklat dessa skydd. Tester har pågått i det dolda en längre tid.

JohanV:s signaler som trackside versioner betatestas också just nu. Dessa signaler finns i vänster/höger variant. Signalerna kan direkt ersätta emges gamla svenska signaler. Trackside signalen använder samma grundskript och har samma valmöjligheter/optioner som master-scenery varianten. Endast ett monteringsalternativ finns dock, montering på egen stolpe.

Jag kommer själv att ge ut delar av ett modernare vägskydd, där en del av STW:s nuvarande modeller (med tillstånd) används. Tillsammans med dessa och Johans nya v-signaler så kommer det att finnas ett komplett vägskydd som är mycket kompetent och enkelt att konfigurera i alla möjliga varianter.

När det gäller Tågklarerare och Autopilot så kommer dom att behandlas i en egen tråd, fortsättningsvis. Dessa utvecklas parallellt hela tiden tillsammans med signalerna.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat