Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Instämmer verkligen med dej Lennart.
Fladdrande träd, som ser ut som dom vore från någon helt annan tidsperiod (dinosaruernas verkar mest trolig), är väl något man absolut kan klarar sej utan.
Vore ju mycket mer för realismen i spelet, om man satsade på att få till så att skuggor kunde visas lite mer korrekt, eller visas överhuvutaget.
T.ex att man kunde få se skuggor från hus och andra fasta föremål i omgivningarna (RW klarar ju tydligen av det på ett mycket snyggt å realistiskt sätt).
Och att man jobbade på grafikmotorn, så att alla typer av räfflade ytor visas som folk, och inte som några flummiga konstverk av Bengt Lindström t.ex  
Nää, hugg ner dom där löjliga "fladderträna", och lägg krutet på nått bättre N3V säger jag i alla fall.
|
Fast utseendet på speedträden är ju faktiskt inte teknikens fel - det är bara så att de träd som följer med är usla. Det värsta tycker jag är att de har en LOD som ser ut som att grenar växer på sekunder framför tågen...
McGuirel och Pofig har visat att det går att göra snygga speedtrees - med färre polygoner och mindre datakraft än skiten som följer med.