Varför en cdp läsare skulle kunna vara bra att ha.
Jag frågar för det händer ju att det saknas KUID nummer. Om inte rätt KUID finns på DLS så använder jag CDP Katalog programmet (Vi har skrivväxlat om det tidigare) för att försöka se om KUID:en finns på min egen disk. Om inte så börjar med Google. Där är det tyvärr så att man kan få råd som är lite väl svajiga. Jag har ju inget val än att installera det och så fanns efterfrågad KUID inte med ändå. Hade jag då haft ett program som jag stoppade in cdp filen i och fick ut åtminstone alla KUID:ar som den innehöll hade det inte varit helt dumt. Jag tycker det blir så otroligt mycket installerat i Trainz mappen så jag skulle uppskatta allt som kunde hjälpa till att hålla filerna nere.
En annan sak som nog måste hamna N3V:s bord är en förbättrad Content Manger. Man skulle kunna markera vilken huvudkatalog man hade till alla sina nerladdade cdp filer och så skulle dessa räknas in i din Content Manger. Varför? Jo om du laddar ner en bana, speciellt dessa otroligt fina banor från Östeuropa, så brukar det saknas en hel hög med KUID:s men du kan ju redan ha laddat hem mycket till din egen disk så tänk om CM då också sökte igenom din disk.
PS.
Jag har inte den kunskapen som krävs för att skriva egna program därför är jag hänvisad till att någon annan kunnigare person gör det. Så jag är mycket glad över att det finns Trainz intresserade personer som sätter ihop små eller stora program som hjälper mig och inte att förglömma alla dessa som sätter ihop Trainz modeller. En del gratis och en del inte.
Senast redigerad av CGD den 2012-03-22 klockan 10:00.
|