Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-26, 15:10   #2
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Det har väl egentligen inget med Trainz att göra, det beror helt och hållet på dom j*vla klantskallarna som laddar upp banor med mera, och, precis som sven säger, ger fullständigt f*n i att upplysa om vart allt icke DLS material finns att hämta.
Det ända som N3V kan göra (och borde införa), är oxå precis som sven säger, FÖRBJUD allt som saknar kuids, eller har ORDENTLIGA hänvisningar till vart man kan hitta alla dessa objekt.
Personligen tror jag att de går emot det hållet. Jag tror att det är en av orskaerna till att de vägrar låta multiplayer ladda in något som inte ligger på DLS - genom att göra detta till ett krav för multiplayer så sätter man inte upp ett krav direkt utan gör det till ett krav för att få en ny funktion. På det sättet så blir kritiken mindre än om man skulle krävt att allt skall finnas på DLS för att man skall få lägga upp banan där.

Min gissning är att vi i kommande versioner av Trainz inte kommer att få ha banor uppladdade på DLS om inte alla KUIDS finns där. Tyvärr är det så nu att på en majoritet av banorna så är det KUIDS som inte finns på DLS och dessa funkar då inte fullt ut - detta blir badwill för N3V och Trainz genom att användarna tycker att "skiten funkar ju inte", även om det inte är deras fel.
Därför tror jag de kommer att bli hårdare här
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat