Lägesrapport, nyheter - 2.
Version 2 av signalsystemet är äntligen komplett i sitt grundutförande. Det tog "bara" 6 år att genomföra det (från det att jag tog beslutet att det behövs ett svenskt signalsystem i Trainz).
Jag kommer att ladda upp en betaversion för nedladdning. Den inte är helt igenom testad av mina betatestare (dom flesta ligger fortfarande i ide). Men allmänheten är väl dom bästa betatestarna? så detta blir mitt beslut.
Alla ligger dock inte i ide, och har inte gjort det under hela vintern heller. STL-teamet jobbar alltid vidare även om ni inte märker så mycket av det ibland på detta forum.
Ett tack till:
Lennart (LAn), en 3D-disigner (meshexpert) som får dom mest omöjliga visuella objekten/tillbehören att fungera och lysa upp. Alla hans objekt talar väl för sig själv.
Tomas (korviger), även han en meshexpert, men framför allt en noggrann konstruktör och vetare av fakta. Han vet allt om hur det fungerade i verkligheten i den äldre tidsepoken. Han har stöttat mig med mycken teknisk support och även en del skriptande.
Per (bear). En "fakta databas" och en kritisk testare. Han är involverad i allt som gäller funktionerna i signalsystemet (samtliga signaler). Han är väl den enda av oss som jobbar professionellt inom järnvägen. Och utan honom så skulle t.ex. huvuddvärgarna vara ett skämt, mer eller mindre.
Till sist, men inte minst, vill jag tacka alla övriga 3D-disigners som ännu inte vaknat i sitt vinteride.
I denna version som kommer är ALLT implementerat. Blocksignaler, väggskydd - you name it. Även tredjepartsversioner av vissa 3D-objekt kommer jag att publicera, i dom fall jag har fått bekräftelse att det är ok. Mycket hänger i luften när det gäller detta, men jag kan inte vänta till hösten för att få den slutgiltiga bekräftelsen - så jag gör det på mitt vis. Har dom inte klagat hittills, så tar jag det för ett JA.
mvh