Bear, jag har också numera TS12 installerad, men det är mest för att testa mina skript och övriga objekt. Jag måste ju kunna svara användarna om dom har problem. Det jag också märkte direkt med TS12 var att objekt av typen "mocrossing" har väldigt dålig kompatibilitet bakåt. Att jag upptäckte just detta först (har hört talas om en del andra problem också) beror kanske på att jag just nu håller på med skript för dessa objekt. Men jag måste också tala om för dig och alla andra att problemet startade faktikskt med TS2010 och version 3.3. Jag har inte riktigt lokaliserat vari problemet egentligen ligger än. Kan bara konstatera att det blev tydligare i TS12. Men jag tror inte att det är just vägtyperna som är grundproblemet, utan det är helt enkelt hur objektet (mocrossing) har förändrats (både skriptmässigt och configmässigt) i dess uppbyggnad.
En trevlig uppmuntran kan jag komma med i alla fall. Om du går tillbaka till version 3.1 (TS2009/SP2) så fungerar det problemfritt. Där går den magiska gränsen om man vill köra tåg och bara njuta.
TS2009/SP4 (version 3.3) är också problemfri, så länge du inte börjar bygga vidare på banor gjorda för TS2010. Att använda och köra en på en bana som är gjord i TS2010 går bra, men att försöka bygga vidare på den i TS2009 är inte värt besväret. Och det är många som som får problem när dom bygger banor i SP4.
Och varför ska man bygga banor i TS2010 och TS12, när inte finns någon anledning till det? Banorna man bygger i TS2009 fungerar utmärkt även för dessa utgåvor. Och inte blir dom mindre vackra i TS2009 heller.