Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-07, 10:35   #4
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Sven, jag tror fortfarande att det är vägen som är problemet eller snarare hur vägen hanteras.

Följande vägar har nästan konstant problem, och åtminstonde den sista kan hänga sig helt utan mocrossing. Bilarna börjar stapla upp sig där två splines går samman i en korsning. Om jag har förstått saken rätt så är dessa vägar iofs besläktade, dvs Ekan har målat om rollotrainz vägar. Jag tycker mig dock ha sett samma problem med andra vägar.

grusvag 2 <kuid:396831:2658>
DONJ grusvag 2 <kuid2:564419:1176:1>
regi aszfaltos ut <kuid:128184:37020>

Den här som verkar vara ibbyggd fungerar.

Road 2L Highway <kuid2:60850:37010:1>

Jag har nu i alla fall fått in 2009, men tyvärr sprungit på ett nytt problem. Den lyckas inte sortera alphablended object över huvudtaget. Det ser ganska okej ut men allt som oftast byter träden plats med varandra vilket naturligtvis är mer än lite irriterande. Någon som har en fix för detta? Annars skall jag göra ett försök med att installera 2010 i kväll och se om jag får alla problemen eller inget av dem, ibland är det skönt att ha licenser till alla trainz versionerna 2004 - 2012 och faktisk mac också men min dator var för långsam för att ens starta en. Troligen vill man inte ha in sista patchen till 2010 som tar bort compatiblity mode, men finns det någon orsak att inte gå till SP3?

Egentligen vill jag bara få en fungerande Trainz så att jag kan börja bygga lite banor nu när det finns så otroligt mycket fina objekt att använda.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat