Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-07, 18:08   #1
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard Problem med vägar i TS2009/10/12

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Sven, jag tror fortfarande att det är vägen som är problemet eller snarare hur vägen hanteras.

Följande vägar har nästan konstant problem, och åtminstonde den sista kan hänga sig helt utan mocrossing. Bilarna börjar stapla upp sig där två splines går samman i en korsning. Om jag har förstått saken rätt så är dessa vägar iofs besläktade, dvs Ekan har målat om rollotrainz vägar. Jag tycker mig dock ha sett samma problem med andra vägar.

grusvag 2 <kuid:396831:2658>
DONJ grusvag 2 <kuid2:564419:1176:1>
regi aszfaltos ut <kuid:128184:37020>

Den här som verkar vara ibbyggd fungerar.

Road 2L Highway <kuid2:60850:37010:1>
....
Ja, vi måste försöka lösa vägproblemet. Nu har jag också fått problem med "vägbiten" (mocrossing) för vägskyddet i den nya signalsystemet. Det uppenbarar sig bara i version 3.3, vad jag hittills vet.

Det går inte att komma åt vägbiten och redigera egenskaperna för den. Det går heller inte att radera den. Till slut blev jag desperat och tog bort alla vägbitar i CM (delete). Banan fick naturligtvis en gul pusselbit.

1. Jag laddade banan igen och valde "Main menu > Delete Missing Assets". Sparade banan och avslutade.
2. Kollade i CM - ingen gul pusselbit. Jag laddade banan igen och till min strora förvåning så fanns vägbiten fortfarande kvar på banan.

Jag tittade i banans (och även sessionens) config-fil. Där fanns inte vägbiten (kuiden) med, men ändå ligger den "fastsvetsad" på banan.

Jag har läst om svårighetar att radera vissa assets i någon annan tråd, men jag har inte hittat igen den. Kan det här vara ett annat problem som även gäller andra objekt? Man kan ju misstänka "layer-eländet" i detta fall.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat