Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-13, 17:56   #202
X2an
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag lägger upp massor av bilder under byggets gång just för att ni skall kommentera sådant som t.ex. färgsättning, Förut var C14 för ljus nu är den för mörk, fel färger m.m. Det vore hyggligt om ni kunde meddela sådant under byggets gång inte när vagnarna börjar bli klara !

Att detaljer flyttar sig händer och det är bra att ni kommenterar efter beta-releasen för det syns kanske inte på bilderna. Att ta bort innerväggar är inget problem, bara att radera, men sen måste massa soffor få ryggar, men även det går att ordna, men kommer att ta tid.
Kul att höra att det kommer bli av iallafall, även om det kommer att ta tid.
Lite mer jag tänkt på, att mellan vagnarna på C13-C14 är avståndet väldigt kort (vagnarna sitter "fast" i varandra), kan du flytta ut vagnarna lite?

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag tror det hänger ihop så här:
C14 lackerades i Bernadottblått (se bild - samma färg som svenska flaggans blå). Nere i tunnelbanans elbelysning ser färgen mycket mörkare ut än i dagsljus. Dessutom blektes väl färgen med åren så den såg ut som på GBSFs bild. Nu målar jag vagnen i orginalfärgen och dessutom en "sol-blekt variant. Köper ni detta koncept ???
Det blir nog hur bra som helst!
Glöm inte och lägga till de neonfärgade markeringarna vid sidan om kopplet på GBSF's bild.

Senast redigerad av X2an den 2012-04-13 klockan 18:02.
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat