Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-13, 21:01   #4
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Det normalspår vi använde försvann på något sätt och nu får vi lägga ut det på nytt, Buhhhu. (Det var inte något spår från vårt forum utan ett av McGuirel).
Vad vi har kvar är de gråa prickstreckade linjerna som säger "missing KUID" och såvitt jag kan klura ut så går det inte att avända någon replace funktion då.
Men nog sjutton låg väl iaf Ostkustbanan kvar? Det var väl bara SJ jag hann byta ut rälsen på?? Vilket iofs var illa nog eftersom jag svor ganska mkt när jag gjorde Ockelbo bangård....

För övrigt tycker jag rälsen ser väldigt bra ut. Men vi kanske skall ha mörkare slipers då - DONJ körde mest med oinpregnerade slipers (pga man inte hade underlagsplattor heller så höll de så illa så impregneringen hade inte hjälpt) men SJ och OKB körde med kreosot (jag reserverar mig för om OKB gjorde det men jag gissar så)....

Slutligen vill jag återigen berömma Björns kreativitet. Han är som en egen konstruktionsbyrå som hela tiden kommer med fantastiska nya saker. Själv hinner jag nästan inte hålla jämn takt med att enbart installera.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat