Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-09, 18:48   #69
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Jaha, nu är Bengan banbyggare, vilket är en stor fördel för tunnelbanebyggandet. Han gör landskap och spårdragning...

Lennart (LAn) gör alla stationer och alla tillbehör som gör hela projektet genomförbart...

Jag, josu och Robert ser till att trafiken kommer att fungera...

Men vad gör styrelsen? Hejar på och delegerar!

När vi som gör alla kartbilder, spårdragning och ALLA andra tillbehör med liv i, så ifrågasätter jag styrelsen (dom som skulle bygga en tunnelbana). Det är bättre att Bengan skickar sin bana direkt till oss andra utvecklare, så kan vi testa våra objekt själva i naturlig miljö. För det verkar inte finnas något intresse från styrelsen att ens betatesta!?

Vi (STL-EB) har en del nya innovationer som är perfekt att testa på tunnelbanan, men det kommer att ta tid innan ni får ta del av det då vi måste göra allt själva.
Angående stationerna för tunnelbanan, så har jag problem med vissa.
Nu har jag inte i huvudet, vilka utav dom. Men på ett flertal, så bromsar tunnelbanan upp och krypkör en bit och sedan full galopp in mot stationen. Ingen jämn rytm hela vägen. Sen finns det vissa, där tunnelbanan stannar med 1-1½ vagn in på plattformen och öppnar dörrarna och på andra, så hamnar 1-1½ halv vagn utanför plattformen.

Innan Lennart slänger sig på plattformarna, så har jag en fråga till er båda (Lennart & Svenolov). Går det att knyta dessa stoppskyltar för antalet vagnar, till passagerarstöd på något sätt. Då slipper man fasta plattformar (om nu inte Lennart, har lust att bygga en massa fasta plattformar). Då kan man istället använda plattformar som splines och få till lite avsmalningar på ändarna. Då många plattformar utomhus, är svagt böjda och breddare i ena änden och avsmalnad i den andra. Då skulle man bara behöva fixa till plattformen, passa in spåret och sedan snäppa dit skyltarna och samtidigt få passagerarstöd till stationen. Men då måste nog skyltarna synkas med varandra på någotvist, då man ska kunna använda alla tre varianterna förr 4, 6 och 8 vagnar (eller 6 och 9 för C20) + att man måste tänka på vid korta tåg 4 eller 6 vagnar. Att vid stationer med bara en utgång, så stannar ett kort tåg med 4 vagnar alltid närmast utgången. Så ligger utgången direkt vid början av stationen, då ska ju inte ett korttåg åka längst bort på plattformen och stanna, så att passagerarna får gå en halv plattform tillbaka.

Undra om allt sånt här, går att synka ihop med skript på något sätt. Undra vad våran skript-guru tror om detta.

Om det skulle funka, så borde det även fungera för vanligt gods. Så slipper man fasta spårbitar på 20-25 meter, som oftast är raka. Då kan man istället snäppa fast en lastplats på valfritt ställe, utan något större ingrepp.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bengolle_20120509_0000.jpg (132.2 KB, 164 visningar)
Filtyp: jpg bengolle_20120509_0001.jpg (143.5 KB, 161 visningar)
Filtyp: jpg bengolle_20120509_0002.jpg (144.2 KB, 164 visningar)
Filtyp: jpg bengolle_20120509_0003.jpg (64.4 KB, 164 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat