Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-09, 23:15   #72
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Angående stationerna för tunnelbanan, så har jag problem med vissa.
Nu har jag inte i huvudet, vilka utav dom. Men på ett flertal, så bromsar tunnelbanan upp och krypkör en bit och sedan full galopp in mot stationen. Ingen jämn rytm hela vägen. Sen finns det vissa, där tunnelbanan stannar med 1-1½ vagn in på plattformen och öppnar dörrarna och på andra, så hamnar 1-1½ halv vagn utanför plattformen.

Innan Lennart slänger sig på plattformarna, så har jag en fråga till er båda (Lennart & Svenolov). Går det att knyta dessa stoppskyltar för antalet vagnar, till passagerarstöd på något sätt.
...
Den tanken fanns redan på TRS2004/06 tiden. Då hette lösningen "Station Manager". Idag heter lösningen ankomsttavla eller varför inte stoppskyltarna? Båda är tracksideobjekt som kommer att ha lite extra finesser. Så det är bara köra på med plattformar och splines. Passagerarna tillkommer sen, på ett eller annat sätt.

Nu ska jag först knyta ihop tunnelbanans signalsystem tillsammans med det svenska signalsystemet. En del av objekten som LAn har gjort, bla ovanstående, kommer att utnyttja samma skriptbibliotek som signalerna. Till signalsystemet finns det ju också en klarerare som även tunnelbanan kan utnyttja.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2012-05-09 klockan 23:19.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat