Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-24, 23:12   #3
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Det är hur spårets mesh är gjort. Du kan inte göra något åt det annat än det du redan funnit, track lenght men då ökar respektive minskar du avståndet och bredden på sliprarna. (Egentligen så bestämmer du varje meshsegments längd.) Troligtvis så har samma person gjort ett spår som är kortare med samma utseende, 12 meter är väldigt långt och skall användas på raksträckor för att hålla polygontalet nere där det inte behövs för att spara dataresurser (tveksamt om det är av nytta längre med dagens datorer) Du bör hitta en likadan spårbit där längden är 4 eller tillochmed 2 meter som skall användas vid kurvor. Personligen använder jag uteslutande den kortaste spårlängden när jag bygger då jag inte ser att det blir någon märkbar skillnad i prestanda och det är lättare att byta ut om man kör med samma spårlängd överallt på banan där spåret är samma.

Finns det något med 12 i namnet på spåret så leta efter ett spår med 4 eller 2 istället, brukar finnas. Annars får du filtrera ut hans saker och leta för hand, men det brukar vara någon logik i namnen på spår, i alla fall då det är ett helt paket med dem.