Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-03, 19:33   #3
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

TACK för tipset. Det fungerade utmärkt. Jag har bytt ut rälsen till "RTS track 08" som används före och efter bron.

Sedan har jag gjort så här - eftersom det inte fungerar att byta ut broar med hjälp av "replace assets".
Jag skapar ett nytt lager som jag kallar "Bridge" i Route, där originalbron (som skall bytas ut) ligger. Mäter höjdpunkten på ändarna och noterar detta. Drar den nya bron vid sidan om den gamla på mitt nya lager Bridge och lägger in höjdpunkterna.

Går till det gamla Routelagret och byter/ändrar lager på ledningsstolpar, hjälpkraftledningar, strömledningar och annat. Dessa flyttas till lager "bridge". Detta gör man med ?-tecknet och ändrar i vilket lager objektet skall ligga. Jag gör detta på, inte bara de som är på bron, utan på många ledningsstolpar, signaler och annat en rejäl bit från ändarna på bron. Minst till någon/några splinepunkter därifrån.

Anledningen till detta är att när jag raderar den gamla bron så flyttar sig ledningsstolparna hit och dit och ev. signaler flyttar sig också ! Detta därför att de ligger på samma lager som den gamla bron och har inte längre någon räls eller bro att kopplas till.
Men om jag har objekt, ledningar och annat på mitt nya lager så stannar de kvar när jag sedan raderar.
----------
EDIT: Det fungerade inte så. När jag raderade bron så försvann ledningsstolparna (tracksideobject). Man måste kopiera stolparna och sätta dessa på plats innan man raderar den gamla bron. Det är ändå bra om du flyttar objekten till det nya lagret.
----------

Nu kan jag klicka på radera. Kopplar sedan ihop rälsen med brofästena och den nya bron är klar.

Till sist: Jag låser upp båda lagren och lägger samman "Bridge" med det ursprungliga lagret så alltsammans kommer på ett lager.
Hoppas någon förstod detta.

Hälsningar

Senast redigerad av benkegbg den 2012-07-03 klockan 23:00.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat