Ämne: Projekt DONJ
Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-04, 22:21   #289
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Post Jodå, det går frammåt men sakta..

Tack för intresset Egonrow, det är kul att höra att någon läser.

Som ni förstått är det inte så mkt som hänt på DONJ på ett tag pga mkt jobb och annat otyg. Snart är det dock semester och då hoppas jag kunna få lite gjort, speciellt om vädret fortsätter i samma stil som det gjorde under större delen av juni....

Idag kan jag iaf rapportera att lite har skett. Jag har exporterat en grov modell för att få dimensionerna rätt för smedjan i Jädraås. Jag försöker få till terrängen runt Jädraås nu så vi kan göra något åt byn...

Till min förvåning hittade jag också en ensam liten "ö" i form av ett ensamt baseboard som satt en bit utanför resten av banan längs med DONJ.... så den ön togs prompt bort för att spara in ett baseboard.... underligt hur det kunde förekomma men jag gissar att baseboarden mellan banan och detta tagits bort och att det av misstag blivit kvar - jag är förmodligen den skylldige eftersom det är jag som rensat bort baseboards.

Annat som är på G är att L-vagnen börjar bli klar i högsta detaljnivå och nu skall göras om i lägre nivå samt skugga.
Björn håller som alla sett på och slår nya rekord i hur stiligt man kan göra ett ånglok i Trainz så nu lär vi väl rusta upp alla andra modeller för att de inte skall se enkla ut i jämförelse...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat