Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-26, 12:49   #14
jorgen3
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Ett litet tips ni som har problem att få igång simulatorn.
Kan bli att direkt när man startar så kraschar spelet.

Mitt problem var då i kontrollpanelen-användarkonton-
och ändra inställningar för user account control.

Jag hade ställt den i standardläge men den måste vara längst ned för att tågsimulatorn ska starta överhuvudtaget har jag märkt.
De skriver de även det i deras forum.
Det är väl för att Microsoft inte godkänt programmet i windows 7 antar jag.

PS testade pursche knep nedanför att högerklicka och köra som administratör i user account "standard" men det gick inte för mig då
inte för mig. Fick direkt krasch så jag ändrade tillbaka user account till längst ned igen Ds

Sen så måste man ha Microsoft XNA 3.1 or the 3.1 Redistributable installed men det står när man installerar det hela.
Finns i deras katalog C:\Program Files (x86)\Run 8 Studios\Run 8 Train Simulator att installera.
Där hittar man även en katalog där manuals of instruktions, där man hittar lite smått o gått.
Men det kunde ha gott varit mycket mera ,mycket folk på forumen som klagar på det så de ska göra det bättre nu har de sagt.

Pratas om en uppgradering om 3 veckor....

Sen en fråga ,har någon fått upp fencet på dpu lokena. Jag ser bara en massa lok under B i MFD screen
men något grönt streck har då inte dykt upp.
Men alla lokena drar men vad jag förstår ska man enbart kunna köra lokena längst bak i tåget om man har fencet uppe.
B: Access MFD DPU monitor
Shift + [ Moves DP fence left
Shift + ] Moves DP fence right

Shift + : Decrease DP throttle – Also Decreasing said DP throttle past idle sets up DB
Shift + “ Increases DP throttle

Senast redigerad av jorgen3 den 2012-08-26 klockan 13:24.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat