Det börjar att klarna nu. Vovven 47 rapporterar att även hans lutningssignaler har drabbats av obsolete. Han åtgärdade genom kloning (privat bana). Hela banan äråterställd.
Jag tog bort alla 26 lutningssignalen ur Content i min win 7-bana och återinstallerade. Endast några få installerades. Resultat blev det förväntade; inget fungerade.
Däremot prövade jag Vovven 47:s recept i min XP-datorns Cabbana (”privatbanan”). Banan fungerar nu med infoskyltar och allt.
Vad som sker är att andra objekt också påverkas – inte bara Orienteringsskylt V 2 utan även ljudsignal- och hastighetssignalerna. Dessa fungerar inte längre i Win 7-datorn. Som tur är påverkas inte kilometerstolparna.
För en cabförare ger Orienteringsskylt V 2 värdefull info – exempelvis hastighetsnedsättning till 40 km/tim om 600 meter. Bromssträcka behövs.
Jag tror att vi får ge upp Chakz0r:s fina lutningstavlor liksom hans värdefulla Orienteringstavla V 2. Detta är ett steg bakåt.
Tre datorer, var för sig, straffas med obsolete. Gemensamt för dessa är att alla är direktanslutna till N3v. Det finns anledning att hysa oro.
Bifogar några bilder som Ekan efterlyste – lite sent beroende på yttre omständigheter. I två av dem kan ni studera obsolete, i den tredje konsekvenserna; signalerna går inte att installera.
Nisse
|