Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid
Ekan: Helt rätt, hållplatsen finns. Jag hade den obsolete i Content, tog bort den och gick in i DLS. Där tog jag ner den men fick svaret att "Trainz vägrar att lägga in den i mappen". Gick in i dag sedan jag tagit bort det klonade objektet. Tog ner hållplatsen igen. Efter ett bra tag så återkom det klonade objaktet.
Jag har redan gett Fredrik besked om att banorna, 2009, 2010, skall bort.
Det råkar händelsevis inte vara så att N3v upptäckt att jag inte har en s k Ticket?
Nisse
|
Nisse min vän, det är inte banan det är fel på, det är jag helt övertygad om.
Hade det varit fel på själva banan, borde ju NÅGON ha upptäckt det, och påpekat felen.
Däremot är jag ganska säker på att det strular i din(a) Trainz installationer.
Saker, tydligen flera stycken, kan inte bara försvinna av sej själv, lika lite som dom kan komma tillbaka av sej själv.
NÅGONTING måste du (omedvetet kanske) ha lyckats göra, eftersom du drabbas av alla dessa mystiska fenomen hela tiden.
Sen undrar jag lite över dina inställningar du har i spelet:
Kör du i Native mode eller har du bockat i rutan för Combatiblity mode (se bild 1) ???
Kör du i native mode kan det hända att vissa äldre objekt inte fungerar, däremot har det ingenting att göra med att objekt blir obsolete i CM.
Sen måste man inte vara uppkopplad mot N3V när man spelar, eller startar CM.
Dels så startar spelet MYCKET snabbare, och så håller det inte på med en massa (N3V) hyss i bakgrunden, som man inte har någon koll på.
JAG är ALDRIG uppkopplad när jag har Trainz igång, varken i spelläge, eller när jag är inne i CM.
När jag laddar ner saker från DLS, så väljer jag att ladda ner med FTP-alternativet, med undantag om jag ska installera en bana med tillhörande objekt från DLS.
Om du vill prova att vara "bortkopplad", är det bara att ta bort ditt username som bild 2 visar, vill du koppla upp sen, är det bara att fylla i det igen.