Aha, det är det som är Native mode. Jag kallar det för Enable... etc.
Jag har en ny deator, den åker fram och tillbaka mellan Malmö och Uppsala till teknikerna ocvh har ominstallerats fyra gånger. Det första jag gör när 2010 är inlagt är att A/ Bocka i Enable... etc. B/ Inaktivera autosafe. I de senaste installationerna är Eable etc automatiskt ibockat av Trainz eller, troligast, på något annat sätt.
Jag vet inte vilka som laddat ner banan annat än Vovven47 och Lenfas, Vovven hade lutningssignaler obsolete men en kloning fixade det. Lenfas har gått under jorden, tillfälligtvis hoppas jag.
Jag har dessutom två datorer med cabbanan i. Deras enda förbindelse med varandera är via routern. Jag har svårt att tro att routern vidarebefordrar obsolete. Alltså; minst tre datorer är var för sig smittade.
Den nya datorn har varit väldigt snabb, vilket kanske beror på att brandväggen stoppat Trainz. Bra knep annars Ekan - skall användas.
Jag har alltså klonat bl a lutningssignalerna, vilket fick till följd att alla andra signaler fungerade plotsligt, Precis detsamma som inträffade för Vovven.
I och med att jag klonat objekt kan banan inte lämnas ut,
Nisse
|