Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-09, 17:12   #5
X2-lover
Medlem

Reg.datum: Dec 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Det är naturligtvis Postvagnen jag menar - Svenskt tågforum ser jag mer som ett forum enbart skapat för att gnälla på Postvagnen...
Nordpilen har jag faktiskt ingen erfarenhet av.

Min kritik emot Postvagnen är att det verkar gälla olika regler beroende på vem sjutton du är. Jag blev idag t.ex. kvastad för att jag ogillade att man slängde in en lång tysk harrang i en svensk diskussion - men en av "kvastarna" skapade ju för någon vecka sedan en diskussion om precis samma fråga, dvs användande av utländskt språk.

Jag tycker jag anar att det sker en väldig dubbelmoral och att vissa skribenter får skriva nästan vad som helst medan andra kan bli kvastade huxflux. Ingen förklaring ges heller till varför.
Forumet känns allmänt elitistiskt hållet och en liten elit tycks bestämma både dagordning och innehåll....

Det är inget bra skyltfönster för SJK, jag vill inte gå med för jag är orolig för att den verksamheten präglas av samma attityder som Postvagnen...
Aha, jo man har ju hört att det är en hel del som är missnöjda med styrandet av Postvagnen.
Svenskt tågforum känns så oseriöst en hel del märkliga trådar där.
Nordpilen skapades också av missnöjda Postvagns-användare som var trötta på stämningen på Postvagnen. Men Nordpilen känns betydligt mer seriöst än Svenskt tågforum.
Men det är ju min åsikt.
X2-lover besöker inte forumet just nu   Svara med citat