... när man bygger en hytt gör en yr i huvudet!!!
Jag använder metoden att tillverka alla reglage, knappar och visare direkt i hyttmeshen, Sedan skapar jag attachmentpunkter för alla och vrider och flyttar allt rätt. Därefter sparar jag varje detalj med attachmentpunkt som separata mesher (blir väl ett trettiotal ?). Dessa måste sedan flyttas till origo och justeras rätt i koordinatsystemet. Ett tråkigt sketjobb!

Sen kan man ta bort själva mesherna från hytten.
Vissa saker som, öppningsbara fönster med reglage, dörr med handtag, och stolar med uppfällbara armstöd gör jag som "animated mesh" med "selectionbox"
Bild 1 visar "spindelväven" av attachments som jag numera alltid färgmärker efter funtion, annars vet man snart inte vilken som är vad. De blå är vridreglage som vrider sig runt z-axeln från y till x. De rosa är visare som rör sig på samma sätt. De gula är punkter som skall flyttas framåt ett 30 - 300-tal meter och på motsvarande sätt skall de gröna flyttas åt styrbord och de röda åt babord p.s.s. Dessa är tryckknappar som skall se ut att röra sig ned och upp parallellt med y-axeln.
Bild 2 visar min egen "svengelska" namnsättning av attachments.
Bild 4 visar att det går att hålla "polygonskräcken" på avstånd