Roligt med tävlingar rely

, men tänk att jag blir den första tävlande här igen
En solig vintermorgon görs det nylevererade Ra loket färdigt för testkörning. Det splitter nya Ra-loket som levererats av STL (Stor Tåg Leverantör) ska testköras för att se om det klarar av kraven för att få köras på TJ (Trainz Järnvägar), man ska också se om det blir nytt hastighets-rekord. Tj har bjudit in viktiga personer till körningen, bland annat Lennart, STLs bygg mästare. Dom kommer dit i ett special-tåg draget av en T4. Tyvär klarade lokets tågvärmegenerator inte av kylan, så man fick sätta in en Sv1 vagn. När alla gäster kommit så klättrade TJs testförare Hugo upp i hytten. Det var ovanligt med teskörningar på vintern, men då TJs spår var upptagna året runt, var man tvungen. Ett specielt team av andra inom STL skullevara med i en specialbyggd F5 vagn för att mäta hastighet och slitage på spåren. När alla kommit ombord lossade Hugo på bromsarna och drog på gas. Det gick bra, loket hade bra aceleration tack vare STLs chefsmekaniker Svenolov. Tåget går snabbare och snabbare och är snart uppe i 80 km/h. Det verkar inte som loket slutat acelerera. Dom specialinbjudna gästerna njuter av farten i deras A3 vagn. Efter att ha kört i ytterligare ett tag når tåget 150 km/h. När Hugo ska börja bromsa upptäcker han problem. Det kalla klimatet har orsakatproblem med blockbromsarna. Plötsligt kommer en snäv kurva och efter det en snöhög. Det blir en stor smäll och loket stannar. Morgonen efter dras altihop bort av ett äldre D-lok med en A3 snöslunga.
SLUT
hoppas att ni gillar min "story".
Bild 1 visar tåget på stationen
Bild 2 visar tåget på linjen
Bild 3 visar morgonen därpå när D loket med snöslunga kommer.