Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-26, 21:09   #13
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

njaaa det har jag inte provat men kan du inte göra ett gyllene undantag och köra det första standard Scenariot som lär dig hur man kör tåget?

Några små saker med den:
1. Du är på bana utan kontaktledning och måste starta loket i läge DC, du tar alltså upp strömmen från en tredje skena i spåret.
2. Skriv upp namnet Ebbsfleet, det är där, på den stationen man måste byta från DC till CTRL som alltså är kontaktledningen och höghastighetsspåret.
3. Hastighetsmätaren visar MPH, miles per hour när du kör med 'tredje skenan' och KPH när du kör med strömavtagaren.
4. med Bokstaven 'I' väljer du tredje skenan.
5. Med bokstaven 'O' väljer du CTRL (i Ebbsfleet), alltså strömavtagaren istället.
6. När du valt I eller O så väljer du CTRL+P för att starta huvudbrytaren så tåget får ström. Det finns en vit lampa till vänster som då skall börja lysa vit, den heter Line Volt. Nu klickar du för andra gången på CTRL+P och tåget skall vara startklar

På panelen på vänster sida under klockan ser du om du valt DC eller CTRL och om loket är starklar Gula lampan under de röda. på panelen rakt fram längst ned till höger har du stora EWS varningslampan som du trycker in när den varnar. Den varnar dels om du är inaktiv i 60 sekunder och om någonting restriktivt kommer efter banan, en signal som t ex visar vänta stopp eller en hastighetsnesättning. Du har ca 3 sekunder på dig att kvittera annars blir det nödstopp tills du står still. Jag har svurit flera gånget över detta.

För att fixa med alla passagerare så klciakr du på T när du stannat på station.

prova med detta så skall jag försöka fixa med lite bilder, det blir senast imorgon vid 11-tiden ungefär.