Ämne: BIil Spel
Visa ett inlägg
Gammal 2003-01-22, 18:41   #11
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:
Tjenare, helt klart råder jag dig att köpa Midtown madness 2 om det är till Pc. Bätte cruising spel har jag nog aldrig spelat. Det finns tusentals och då menar jag tusentals olika bilar,bussar,lastbilar,mopeder,motorcyklar,ufo ja allt som du vill köra med att ladda ner. Det finns allt från fult gjorda bilar som kunde blivit bättre gjorda till skit snygga bilar med ljud,dash och som blir krockskadade.

Min personliga favorit är led bussen som heter gelenkenbus och finns att ladda ner lite överallt på nätet.

Detta är ett solklart bra köp, extra fin känsla med ratt och cruisa med en buss ;o)

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5

Nej, nej, nej. Personligen anser jag att Midtown Madness 2 är en skam för Microsoft. Grafiken är väl rätt hyfsad, däremot inte ljudet som är katastrofalt. Att man kan ladda ner tusentals olika fordon från internet tycker inte jag är intressant då det oavsett fordon känns som att köra n deghög! Bilarna/bussarna slingrar sig liksom fram, trots att jag kör med Micrsofots egen senaste ForceFeedback-ratt.

För övrigt är skadesystemet riktigt uselt, deussutom är bilarna omöjliga att få runt gathörn medan de datorstyrda bilarna på något märkligt sätt lyckas förflytta däcken i sidled vid de snabba kurvtagningar de gör, dessutom är vändradien exceptionellt liten för de datorstyrda bilarna. Sedan ska vi inte börja tala om AI:n (spelets "intelligens"), tveksamt är om man över huvud taget kan tala om någon sådan. SÅ fort man stannar i en korsning blir man påkörd bakifrån, och de (få) gånger man inte blir ser det mycket lustigt ut i backspegeln (de ser ut att skaka under inbromsningen).

Midtown Madness 3 verkar bli något bättre, men jag tror att spelet bara rör sig mariginellt uppåt i det bottenträsk spelserien verkar envisa sig med att sitta fast i. I övrigt gillar jag Microsofts produkter med det här är botten. Lustigt att de flesta tycks gilla Midtown Madness-serien...

Nej, gör vad som helst men kör absoult inte Midtown Madness 2 (hellre ettan, i så fall).

Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net