Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-19, 15:03   #93
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Det fixade sig - men kräver en hel del pyssel.

Först installerade jag orienteringsskylten, därefter den undre skylten (med text), fäste den vid stolpen och drog ner den så långt som möjligt. Sedan den övre skylten och där börjar problemen. Skylten skall justeras till höjd. Då måste man vinkla spåret annars svarar inte den gula knappen. Nästa steg är att klicka fram skylten så att den ligger en bit från stolpen (de gula knapparna få inte gå in i varandra för så blir det ännu mer problem...).

Nu får man chansa på höjden. Därefter gå ut ur konfigrutan, vinkla spåret till vågrätt läge, kolla skyltens höjd genom syftning, justera höjden och eventuellt göra om operationen till dess rätt höjd är nådd och skylten kan skjutas in.

Lätt som en plätt? Tjaa - om det inte är därför att jag har tre cab-banor (olika versioner) plus två andra banor som skall utrustas med orienteringsskylten - 100-120 stolpar!

Frågan är om det är värt att lägga krut på att strömlinjeforma stolpen. Finns det fler än jag som använder den...?

En viktigare betatest kommer senare; nämligen när banan skall överföras via nätet till annan användare. Då får det inte bli som med de gamla signalerna; de som bara går upp i rök.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ITavla.jpg (139.7 KB, 206 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat