Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-26, 14:32   #24
AlleDahlle
Medlem

Reg.datum: Jun 2012
Standard

Jag har funderat lite på vad jag skulle vilja se i denna modellen och tänkte att det kanske är bra att dela med sig av dem så att de inte bara finns i mitt huvud.

Önskemål:
- högupplöst textur a la y2 (skulle vara kul att ha både utanpå och inne)
- ljud (som jag håller på att fixa ska se om jag kan få möjligheten att komma in i en hytt igen och få lite ljud därifrån, ska se om detta kan lösas denna eventuellt nästa vecka, även tutljud då såklart)
- hytt a la y2 (tycker att hytten till y2/kustpilen ser väldigt bra ut, fortsätt så)
- att trappsteget under dörrarna åker ut när dörrarna öppnas, till skillnad från lans trainz modell
- frontdörren öppnas när man kopplar ihop tågset (det borde väl gå att lösa med något script, om nu railworks har stöd för det, jag har jobbat en del med script när det gäller hemsidor, om det typ går att göra något script som säger typ "om x31k-1 kopplas med x31k-2 händer denna animation")
- vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara detta men ibland har jag sett Öresundståg lysa rött i bägge ändarna, skulle vara roligt om detta kunde fixas i modellen också.
- och en sak som jag tycker är ganska självklar en hytt där knapparna kan användas, inte alla såklart men knappar som kontrollerar vindrutetorkare, lampor, tuta m.m

Detta är mina önskemål hoppas att så många som möjligt kan komma med i den slutgiltiga modellen.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat