Ämne: Z4p-tråden
Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-01, 22:08   #53
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jodå, den höga lyktplaceringen har nog att göra med växling av tomma överföringsvagnar??? Tror jag!

Tyvärr kan man inte ha lyktorna valbara eftersom a-light# måste sitta på defaultmeshen (=gammal Auran-skit). En sak till som inte går är att ha valbara boggier (891 och 1067) (också = urgammal Auran-skit) .

Allt detta skulle vara möjligt att skripta om man gör defaultmeshen med en animation och a.light" och a.bog# som "animated attachmentpoints".
Jag kan göra det men vem skall skripta det

Men så långt har vi inte kommit ännu
Hej! Noterade att jag hade en vagn i spelet idag, "VR Ballast plough", som har ändringsbara boggier!! Om du har möjlighet, kanske du kan kolla in hur dem har gjort där? Har för mig den finns på DLS, om inte, kan jag skicka den till dig Lennart. Hoppas det går bra med lokomotorn! Ska bli kul att köra den
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat