Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-26, 20:04   #7
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Frågor är alltid välkomna! Det är kul att folk stället frågor, för det betyder ju att dem är intresserade!

Citat:
Ursprungligen postat av tågluffe Visa inlägg
Hmm... nu förstår jag inte riktigt det där med ?-tecknet.

Till att börja med innan ni förklarar det närmare:

Jag har laddat ner kontaktledningspaketet samt spåravståndsverktygen. Dessa fungerar fint men jag saknar spline-varianten av kontaktledningarna som jag vill minnas att jag hade tidigare, dvs möjligheten att snabbt dra ut stolpar och ledningar över spåren.

De kontaktledningar jag fick när jag installerade kontaktledningspaketet var "bara" sådana man lägger ut som en och en samt separata stolpar.
Den möjligheten finns inte i nuvarande system, utan det är trackside-objekt och scenery-objekt (fria att placera ut var som helst alltså) som gäller. Om Lennart tänker annorlunda med dem nya stolparna vet jag ej.

Citat:
Sedan måste jag säga att det är ganska yrt och ologisk ordning = svårt att hitta det man söker bland allt innehåll som finns installerat.

Kan man kategorisera detta själv/döpa om ex "rwspass3538blue" (påhittat) till "Tysk, blå passagerarvagn" för att lättare hitta den nästa gång?
Jarå! Gå in i Content Mangager -> Leta upp det du vill ändra namn på, i detta fall "rwspass3538", klicka på "Edit>Edit in Explorer" -> Öppna "Config" (bör vara ett textdokument - men jag har stött på ryska grejor som har något konstigt format... Men inte funkar dem då heller) och leta upp "Username" -> Ändra till det du vill att den ska heta.

Citat:
Många frågor nu, och fler lär det bli!

Kul att det rör sig här på forumet btw!

/Tågluffe
Fråga på bara!

EDIT: Med reservation för en massa fel/svåra förklaringar.

Senast redigerad av Jockes den 2013-07-26 klockan 20:06.
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat