Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-14, 19:04   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Visst, jag kan ladda ner alla rutter och objekt från forumet och från banbyggarna till min dator. men sen då

Vill ju gärna köra multiplayer på dessa rutter sedan, guiderna jag hittar här verkar vara lite förvirrande, tycker jag. Som att Trainz inte vekar vara bättre än RW när det kommer till att lägga till objekt.
Det är inte så himla svårt att sedan installera materialet.

Enklast är om du sparar det nerladdade materialet i en egen mapp på din dator. Sen minskar du ner fönstret där du har mappen och starta sedan upp Trainz och går in i CMP. Dra mappen till Download helper, då börjar Trainz installera allt material i den mappen.

Ett tips, ta inte och installera allt för mycket material på engång. Ha gärna minst 3 mappar. En mapp som du laddar ner allt i. En mapp som du sedan lägger dom nerladdade cdp-filerna och en mapp för cdp-filer som redan är installerade. t.ex. på namn för dom olika mapparna. Installerat, nerladdat och installtionsmapp så att du flyttar över kanske 50 cdp-filer från nerladdat till installationsmappen och installerar dessa, när det är klar, så flyttar du över dom cdp-filerna till mappen installerat.

Själv sparar jag ner varje objekt här från Forumet till en mapp som jag har döpt till Trainz. Sen i denna mapp har jagför varje användare en mapp. Lan en mapp, Ekan en mapp, vovven47 en mapp O.S.V och sparar deras objekt i respektive mapp efter datum.

Ibland kan man vara tvungen att köra commit på vissa objekt. Dessa objekt finner du under fliken Open for Edit i CMP. Markera alla objekten och kör Commit på dom.

Vill du köra multiplayer, då kan du inte använda objekt som har lägre Build Version än 2.7 om jag inte minns fel.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Image2.jpg (148.1 KB, 46 visningar)

Senast redigerad av Bengan den 2013-08-14 klockan 19:07. Anledning: Krymt bild för att slippa scrolla i sidled
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat