Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-23, 17:18   #19
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Du har säkert rätt Ekan, min dator är 7 år gammal men duger gott till det jag normalt sysslar med, att bygga assets. Och visst, jag har klonat Nisses Route och Session och kommer att bygga om så att allt fungerar på min (urgamla) dator.

Det är nämligen den bästa och snyggaste bana jag upplevt under mina 12 år med Trainz och jag tänker minska ned på byggandet och börja köra istället!

Jag tycker man kan ventilera vad man tycker och upplever i denna tråd, jag tror inte Nisse tar illa upp !?
Tror inte heller att Nisse protesterar om vi "babblar" lite här (annars får du sätta upp stoppspaden Nisse ).

Det är ju trots allt det som är fördelen (en av alla) med Trainz, att man med enkla metoder kan anpassa en rutt så att den fungerar och flyter på bra, oavsett om man har en "NASA" dator, eller ett gammalt fornminne .
Replace asset är ju ett utmärkt verktyg om man vill/behöver byta ut polygontunga, prestandakrävande, etc, etc. objekt för att kunna köra på en fin bana, eller bara byta ut grejor mot sina egna favoriter (ännu mer prestandakrävande ).

Men utan Nisses föredömliga jobb i det här fallet med rutten, hade det varit MYCKET MER jobb, då hade man ju måsta bygga allt själv från scratch, hehe .