Hej!
Saknar Förvarningstavla (stor fyrkantig pilen ner, fig 54e i säo).
Och sen en del påpekanden efter lite testkörande:
Hastighetstavla med "Pilen upp" betyder inte sth 200 km/h utan kan vara vilket värde från 160 km/h och uppåt. Likaså betyder inte "Pilen ner" sth 120 km/h utan är vilket värde som helst från 160 km/h och uppåt.
Tavla överskridande (liten pilen upp) har ett procentuellt påslag vid hastighets tavla och även vid förvarning av denna hastighet som gäller för vissa tågslag, kommer detta att implementeras?
Det vore roligt och kanske nödvändigt om de flesta tavlor har en reell funktion i trainz och inte bara är en utsmyckning, t.ex. som ovan nämns med orienteringstavlorna som faktiskt förvarnar om en lägre hastighet och även tavlor såsom "Fiktiv försignal" mm.
Detta är ju visserligen en form av ATC eftersom de flesta tavlor har baliser som ger korrekt information när det inte finns ngn text att läsa, men någon slags lätt version av ATC som HUD-rule kanske?
Och nu något allvarligt...

Om jag passerar en signal som t.ex. visar "kör 40" och passerar en Hastighetstavla med ett högre besked efter signalen så blir denna hastighet nya sth! Vilket innebär att man kan få passera en växel i 200 km/h... Inte kul...
Jag såg tidigare i tråden om att det kommer ett komplett paket med signaler och tavlor senare i år (hoppas jag) och att det skulle gå bra att lägga ut tavlor ändå, gäller detta även signalerna eller ska man vänta?
Ett förslag jag har är att det går att välja tilläggstavlor inifrån property-rutan på "huvudtavlorna" t.ex. OT och HT så att det blir färre objekt på banan.
mvh
Håkan