Ämne: Ior ...
Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-28, 23:17   #7
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Det här handlar ju inte längre om vissa objekt och ägande, utan hur vi ska förhålla oss till "Trainz öppna policy". När den här tråden började spåra ur, och när jag får en massa åsikter privat så känner jag att jag måste öppna den igen.

Ordet är fritt.

Ett citat bland många.

Citat:
Jag känner förstås inte till hela historien runt det hela och huruvida någon annan vänt sig till dig med goda argument för trådens stängande, men tänkte ändå försöka förmedla min åsikt.

Jag ställer mig på inget sätt bakom ... att han drog mitt namn som ur en hatt att hänga ut fast jag i mitt tycke inte gjort något fel (utom möjligen att ha skrivit väl strikta licensinstruktioner på knagglig engelska 2006).

Han har dock en poäng och tycker hans åsikt är väl värd att höras även om jag själv delvis inte delar den. Jag har själv inga bra konkreta förslag på hur man på ett civiliserat sätt skulle gå vidare med diskussionen om upphovsrätt på användarskapat material, men tycker att det är en mycket viktigt ämne som vi som community skulle må bra av att ha.

mvh
Jakob Sällström
Jag själv är också beroende av samarbete och utan detta så kommer inte STL längre att existera. Men alla har väl sina egna skäl i sina licensavtal.

När nu en hörnsten till kommer att lämna oss, tillsammans med en annan hörnsten som lämnade oss i våras, så ser jag inte heller någon anledning att fortsätta ge ut vårt material publikt från STL. Jag kommer dock fortfarande att vara medlem och moderator för Trainz.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-10-29 klockan 11:02.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat