Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-22, 16:39   #10
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Att vi ska klara nya Trainz (T2) är en självklarhet. Men för den skull så behöver det inte betyda att T2 kommer att bygga på just TS12, med alla problem som TS12 har.

Åter till STL-koppel. Ja, jag har nu konstaterat att STL-koppel inte fungerar som det ska i TS12, som det ser ut idag. Inga problem med installationen, bara en del varningar (gula utropstecken, där det mesta beror på saknade thumbnails).

Problemet ligger nog i "Trainz Monitor", då inga funktioner i denna modul verkar fungera. Jag ska kompilera om alla STL-skript i TS12-miljö, för att kunna utforska detta vidare.

Är det bara du Jockes, och jag, som har problem med STL-koppel i TS12? Jag ställer frågan bara för att få veta om det fungerar hos någon över huvud taget?
Måste fråga, om du får kopplet att fungera överhuvudtaget, att ens se det i spelet? För mig har jag ett rött utropstecken på STL Koppel 3.11 med felet jag sa och det dyker inte upp alls i Trainz (eller något det är fäst på).

Självklart kanske inte nya "T2" bygger på TRS12, och det får man väl hoppas, om det ska bli något helt nytt, men samtidigt att äldre saker fungerar