http://railworkswiki.com/tiki-index....rence%20Manual
Tror den är för rutten och används av all rullande material?
Jag hittade detta på wikipedia:
Tabell med exempel på rullmotståndskoefficienter angivna av olika källor:[13]
Cr b Beskrivning
0.0002 till 0.0010[14][15] 0.5 mm[1] Järnvägshjul mot stålräls
0.1 mm[1] Härdade stålkulor mot stål
0.0022 till 0.005 [16] Cykeldäck (normala) vid 50 km/tim, uppmätt på rullprovare
0.0025[17] Speciella Michelin eco-marathon däck
0.005 Spårvagnshjul mot smutsig räls
0.0055 [17] BMX cykeldäck använda på soldrivna bilar
0.0062 till 0.015 [18] Bildäck
0.010 till 0.015[19] Bildäck på betongväg
0.055 till 0.065 Bildäck på gräs eller mjukt lerigt underlag
0.3[19] Bildäck på sand
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rullmotst%C3%A5nd
Railworks använder alltså en FC på 0,0082 vilket bör vara samma sak som Cr i Sverige. De använder alltså ett värde som ligger inom det svenska exemplet men nära max. Man kanske skulle kunna ta ned det lite genom att minska värdena i listan till heltal?