Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-23, 18:35   #310
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Respekt till Upphovsman är A och O. Nu bygger jag inte 3D-modeller, men bygger rutter, och skulle jag ha byggt modeller och rutter och släppa de gratis, så skulle jag ha använt mig av Creative Commons Licens.

Men om jag släpper en payware-rutt så vill jag itne att den delas vidare, för då förlorar jag pengar på det. Det vill jag itne precis.

Alla kan ju sedan ha olika orsaker till varför vissa objekt endast får användas si och så. Alla har sina orsaker. Jag tycker det är viktigt att ge credit till de som har släppt saker, både gratis och payware, så man vet vem som är upphovsmannen och vad han gör. kan ju vara som så att jag skapar något för ett speciellt syfte, t.ex. mina hissfilmer jag lägger på youtube. Dem vill jag inte att någon "snor" och lägger upp på sin egen kanal utan min medgivande. Därför sätter jag en s.k. "watermark" på mina filmer. Deras syfte är itne att delas vidare med, deras syfte är att visas på youtube så alla kan se vad jag gör för mästerverk - På mitt sätt!

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat