Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-23, 19:50   #311
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Problemet är ju som sådant att man måste dra gränsen någonstans.
För annars börjar folk packa allt möjligt hej vilt och ge ut, utan någon som helst referenser till vem som gjort sakerna, vilket till slut kommer leda till förvirring om folk vill ge ut repaint eller modifiera sakerna.
För i sådana fall kommer ju folk börja packa ned saker som behövs för scenarios också, så som rullande material.

Personligen så tycker jag att det är bra när det finns en read me med länkare och referenser, för då vet man också vart man ska vända sig om det är fel på objekten i fråga.
Självklart ska man skriva i t.ex. readme vilka som gjort sakerna, så rätt person får credit för det dom gjort. Det är ju en oskriven lag!

Men om man inte målar om objektet, så tycker jag man borde få låta det följa med rutten man byggt (tycker inte ens man ska behöva maila och fråga, dvs så länge man ger credit och ej ändrar objektet).

Nått som är förvirrande, är att behöva ladda ner flera hundra objekt från olika sidor, för att få igång rutten. Jag har själv gett upp ett par rutter, då jag inte hittat alla objekt till dom. Ibland finns ju inte ens sidorna kvar, som hänvisas till i readme..

Ang. rullande material, så tycker jag att man kan ladda ner det separat. Det uppdateras ibland ofta och det brukar inte behövas 200-300 tåg till ett par scenarios heller.

Aja, detta är vad jag tycker och ni får självklart tycka som ni gör!

Senast redigerad av Pierre den 2013-11-23 klockan 19:53.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat