Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-24, 18:54   #6
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Varje ny skylt måste vara ett unikt objekt i RW.

Lättast är att göra en egen mapp i Assets. T.ex. \Assets\Totte\Skyltar\ här lägger du en kopia på .bin filen och .GeoPcDx filen samt gör en mapp som heter textures och kopierar över tillhörande texturer till skylten.

Flytta över T.ex. \Assets\newS\sweden\RailNetwork\signs\sign-bergsta.bin och gör den till en .xml via serz.exe (dra .bin filen på serz som finns i railworks-mappen) editera xml filen med någon texteditor och döp om filens namn i toppen från "SE sign Bergsta" till vad du vill att den ska heta. Ändra även <GeometryID d:type="cDeltaString">newS\sweden\RailNetwork\sign s\[00]sign-bergsta</GeometryID> till \Totte\Skyltar\[00]dinskyltsnamn (tänk på att ha exakt samma namn här som .GeoPcDx filen heter)

Spara om filen till din nya skylts namn och dra den sedan till serz.exe igen för att göra den till en .bin fil. Skylten letar efter den textur som är definerad när skylten byggts i ett 3D program och i detta fall är det filerna sign-city-bergsta.TgPcDx och sign-city-bergsta_night.TgPcDx

Alltså i din skyltmapp ska du ha din nya .bin fil med tillhörande .GeoPcDx, en mapp som heter textures där sign-city-bergsta och _night ligger.

Jag kan mycket väl komma ihåg fel men detta bör fungera, tänk på att ha tillstånd från newS med.

EDIT: Staketet är väl Andreas13's?
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse

Senast redigerad av Basse den 2013-11-24 klockan 18:57.
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat